lauantai 25. helmikuuta 2012

Minun Blogini-ei blogi minusta

Puuteria joka paikassa

 Mä oon niitä niin sanottuja kesä-ihmisiä.Jo elokuussa kesä on ohi.Jo Porin Jazzien jälkeen heinääkuussa sanon "kesä oli sit siinä.Mutta tottahan se on että ei sitä Kesää oo kuin se 2,5kuukautta ja kun miettii että jos sitä Talvea olis se 2,5 kuukautta niin täällä Suomessahan ois hienoa asua.

Kesä vaatteet, kesä tukka, kesä meikki, kesä mökki, kesällä on enemmän tekemistä, kesällä ei voi olla surullinen, kesällä voi hakea suklaajäätelöä kioskista joka päivä, kesällä saa salaa laiskotella kun aina voi valita auringonoton!Mä en keksi mitään huonoa sanottavaa.

Aloin tossa jo sanotaan ehkä kuukausi sitten tajuamaan että kesä taas tulee.Mulle tulee aina yht äkkiä tunne "hei ihan oikeesti kesä on pian".No ei se nyt vielä ihan pian ole jos se tunne tulee mulle tammikuussa.Mä en oikeen tiedä mistä mä sen tunteen saan.Onko se sitten se kun kerrankin talvella ei ole pilviä ja aurinko paistaa?Vai onko se se kun kotona kaikki pölyt näkyvät kun;mitä ihmettä,sisällä on taas valoisaa?En tiedä mistä se tulee, mut se on oikeesti melkeen jo sama tunne minkä saan siitä kun on oikeesti kesä.Hei aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta.Jos katsoo vain taivaalle ja  niin voi kuvitella et on kesä.Jos istuu terassilla niin kun silmiä siristää, ei nää enään lunta vaan sen auringonpaisteen.

Mä koitan hakea sitä kesää joka paikasta.Taivaalta, kun aurinko paistaa talvella mä uskottelen itselleni et "Hei, se lämmittää jo!".Maasta, kun löydän yhden kuivan kohdan pyörätiellä asfaltista niin se tarkoittaa kesää.Pääsiäinen on oikeestaan jo niiiiin kesää.Heti vaan kun kauppoje kylmäaltaisiin tulee niitä mämmilaatikoita niin niitä kannattaa ostaa heti, heti mitä ..tammikuussa.

Talvivaatteiden ostaminen kannattaa lopettaa ajoissa!Mä päätän aina joku päivä et nyt ei enää yhtään talvivaatetta, seuraavaksi kevätvaatteet.Se on vaan paha kun niitä ihania villaneuleita löytyy vaikka mistä.Mitä keväämpi tulee niin alennusmyynnit pistää ne kaikki villaneuleet kauppojen kassajoen viereen että, osta siitä saat -70%. No oon antanu itselleni luvan et niitä saa ostaa.Niitä oikeesti tarvii kesälläkin, mä keksin niille aina paikan.

Hiuksista mun piti puhua kun tätä aloin kirjoittamaan.Tai oikeestaan mun piti puhua hiuspuuterista.Tuli vaan puuterista sitte mieleen talvi.Tai tuli talvi mieleen kun katsoin vaan ulos.Tuli mieleen et ois jo kesä ja sais laittaa hiuksiakin taas monella tapaa.Se on kumma miten sitä aina miettii et kesällä sitte laitan hiukseni näin ja näin..ihan kun ei talvella vois laittaa.Ei mutta nyt siitä hiuspuuterista.

Hiupuuteri on paras keksintö, sitten erikoiskahviautomaattien.Hiuspuuterista piti tehdä ihan oma sivunsakin!Oon kokeillut varmaan kolmea eri hiuspuuteria.Lanzalla on tosi hyvä, Osiksellakin.Se Lanzan on musta ehkä parempi.On vaan niin helppo laittaa tällainen suomalainen lättä suora tukka kun ripottelee sitä valkoista jauhetta tyvelle.Se pelastaa oikeesti sen aamun kun oot menny märillä hiuksilla nukkumaan. Ja se pelastaa vielä sen kolmannen aamun ku heräät ja tuntuu et se tukka on jo paskanen.Hiuspuuterilla on meinaan aika sama vaikutus kun kuivashampoolla.Kokeilin kuivashampootakin joskus.Hyvä tuote sekin mut koen helpommaksi ton puuteroinnin.

                       
Näin tuuhennat tukan karheaksi.
Luo pysyvä ja helposti muotoiltava kevätkampaus kuivasampoolla, joka antaa hiuksille sopivasti kuohkeutta ja muodikkaan kiillottoman mattapinnan. Helppokäyttöinen tuote levitetään kuiviin hiuksiin jakaus jakaukselta ja hierotaan sormin suortuvien sekaan.

Testaa suihkutettavaa Schwarzkopf Professionalin Osis + Refresh Dust -kuivasampoota, 12,90 e/100 ml
Ja samalla tavalla hiuspuuteri, jakaus jakaukselta..
Ja oikeesti toi hiuspuuterointi tavalla kun tavalla on se juttu nyt ja vielä kesälläkin!

Hiuspuuteri on tuote mistä en luovu.Se on tuote mitä tekis mieli ostaa varastoon 100 purkkia kun mitä jos ne taas lopettaa jonkun parhaan tuotteen valmistamisen.Villaneuleista en luovu kans, en kesälläkään.Lumesta vois luopua!Jaa voi sanonko.Lunta sataa taas niin paljon kun sais sataa vaan Joulukuussa!



Minun blogi-Ei blogi minusta


Mun nyt tähän alkuun kuuluis kirjoittaa jotain "alotus" tekstiä, tiekste sellaista: minä olen ja minulla on ja harrastan sitä ja tätä ja ... mutta se ois vain väkisin keksimistä, asioiden allekkain kirjoittamista. Ärsyttää et tarvis laittaa ne sellaset mitä ala asteen kaverikirjoissa kyseltiin. Siihen piti sitten väkisin vaan keksiä jotain, jos kysyttiin kenestä tykkäät, niin pakko oli keksiä joku poika sitte omalta luokalta tyyliin. Mä inhoan kun joka paikassa, vaikka blogia luodessa sun pitää täyttää sivulta kaikki pakolliset kohdat ja jos unohdat laittaa kuvauksen itsestäsi, niin valmis nappulaa painaessasi sivu pomppaa alkuun ja se ärsyttävä punainen teksti ilmestyy: täytä kaikki pakolliset kohdat + sun pitää vielä uudestaan kirjoittaa se turvakoodi. Mikä siinä on et ei voi vaikka myöhemmin täydentää sitäkin.

No mä voisin nyt kirjoittaa vaikka ihan asioista mistä pidän ja mistä en pidä, minkälainen olen ja niin edelleen. Ihan ilman paineita siitä et tuleeko kirjoitettua nyt jokaista asiaa mistä mä en just nyt tykkää.

Ensinnäkin ihan ekaksi mä haluaisin että kun alan tätä kirjoittamaan, niin mulla olis hankittuna kameraan muistikortti. Kameran minkä viimeksi hankin, hankin jo joskus viime vuoden puolella, mutta muistikortti siihen on sitten vain jäänyt hankkimatta. Uskokaa mä rakastan ottaa valokuvia! Nyt mä sitten selailen nettikauppoja missä myydään puhelinta mis ois markkinoiden paras kamera.Toinen mitä ois kiva niin sellainen kirjoituspöytä. Oon aina halunnu kirjoituspöydän, niin kuin koulupöytä mutta kirjoituspöytä. Koulupöytää olen aina vihannut, luovuinkin sellaisesta jo heti ala koulun jälkeen, mutta silloin kun sellainen oli, niin sen piti olla hienoin :valkoinen, sellainen peilillinen ja peilissä koristellut reunat +ylälaatikkossa kullan värinen lukko.

Tosiaan , tästä kirjoituskielestä.. en pidä murteellani kirjoittamisesta koska en kauheen paljoon pidä murteestani mutta en myöskään niin paljoa välitä että rupeisin sanoja korjailemaan.

Jos joku kysyy multa et mistä sä tykkäät ni ekana tulee mieleen varmasti suklaa,pähkinäsuklaa,hasselpähkinäsuklaa,melkeen mikä vaan suklaa!Jos mun tekee mieli suklaata mä voisin lähtee hakemaan sitä vaikka nyt. Mä tykkään villasta.Mä oon allerginen villalle. Sama kun hankin koiran, mä olin silloin sata varma että olin allerginen koirille.(onneks en sitten enään ollut).Mä en sais syödä pähkinöitä koska olen niille allerginen, mutta aina mä niitä syön koska varsinkin suklaassa ne on aivan parhaita.Villasukat, villaneuleet, villahousut!Tykkäsin joskus varmaan 2 vuotta tosi paljon jogurttirusinoista ,niin paljon että kun ostin karkkia niin ostin säkin aina vaan täyteen pelkkiä niitä, nyt mä en enää osta niitä lainkaan.

Mä tykkään eri tyylisistä ihmisistä, mä tykkään monen tyylisistä vaatteista.

Tykkään luonnollisuudesta. Luonnollisista hiuksista,kynsistä, vaatteista.Ostan luomu rusinoita luomukaupasta, valitsen mielelläni reilun kaupan banaanit, ostan mieluummin vihreän kuin pinkin paidan.Mä en tykkää tosi kirkkaan punaisista farkuista.Inhoan jotenkin meikkivoiteita ja sitten kun päätän laittaa sitä niin laitan vain joihinkin kohtiin niin voin ajatella että nyt minulla on meikkivoide.

Pidän kotipäivistä. Ajatuksesta että vietän kotipäivää, eli koko päivä pelkästään kotona, ehkä illalla ruokakauppaan. Koko päivä lempi olo vaatteissa, lempi villasukissa ja isossa pehmeessä paidassa.Musta oli hienoa ajatella että musta tulee opiskelija. Vieläkin mietin kuinka jossain leffoissakin opiskelijat menevät kotiin koulusta, laittavat kahvin päälle, vaihtavat olovaatteet, ottavat koulukirjan eteen ja istuvat johonkin mukavaan tuoliin lukemaan, kotimatkalla ostetun suklaalevyn viereen . Näyttää hienolta mutta ei se silti hyvältä yleensä maistu.

Mä tulen niin iloiseksi jos saan antaa lahjan. Todella hienoa saada joku hymyilemään. Tulen muiden hymyistä hyvälle mielelle.

Pidän kirpputoreista, kynttilöistä, maitokahvista, cafe lattesta.

Olen periksiantamaton, itsepäinen, pyrin täydellisyyteen tietyissä asioissa, koitan ajatella asiat aina positiivisesti.

Joo, mun blogista ei tuu mikään blogi minusta, missä laitan joka päivä tekstiä ja kuiva siitä mitä minä olen ja miltä minä näytän.En kirjoita tänne joka päivä ja kirjoitan siitä mikä on kivaa:)


Tässä oli jonkinlainen  kuvaus musta.Oon tosi huono kirjoittamaan mitään lyhyesti.En osaa oikeen kertoa itsestäni muutamalla sanalla, en osaa tiivistää. Jo nyt tuli paljon asoita mieleen mitä voisin vielä lisätä..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti